- Müşteri Kişilik Tipleri
- Satış dünyasında yıllardır kullanılan müşterilere kişilik ve tip atamaları yaklaşımı, global dünyada en başarılı satış sistemlerinden sayılıyor. Müşteri tanıma yaklaşımları dahilinde her müşteriyi doğru tanımak ve başarılı satış stratejisi izlemek için belirli kategoriler ve yaklaşım önerileri bulunuyor. Bu kurs; hangi müşteri tipini nasıl tanıyacağınız, onun ilgisini nasıl çekeceğiniz ve satış stratejinizi nasıl kuracağınıza dair hiçbir yerde bulamayacağınız tüyolar içeriyor.
- Satış veya pazarlama alanında faaliyet gösteren bir çalışansanız sürekli yeni ve farklı karakterlere sahip müşterilerle karşılaşmanın ne demek olduğunu iyi bilirsiniz. Her müşterinin ihtiyacı, zamanı, eğitimi ve iletişim kültürü olarak birbirinden farklıdır. Kimi müşteriyi etkileyen bir özellik, diğer müşteri için ilgi çekici olmayabilir.
- İşte bu kurs yeni müşterilerle karşılaştığınızda onlara nasıl yaklaşmanız gerektiğini, hangi müşterinin neleri duymaktan hoşlanacağını, sorunlu müşterileri nasıl olumlu müşterilere dönüştürebileceğinizi ve ne zaman pes edip ne zaman zorlamanız gerektiğini sistematik bir şekilde anlatıyor.
- 19 yılı aşkın süredir global ve lokal markalarla çalışma ve hem uzaktan hem yüz yüze satış tecrübesine sahip olan Horoz Lojistik Marmara Satış Bölge Müdürü Ayşegül Deliktaş kendisinin de iş hayatında uyguladığı tüyoları Pratik Okul kursiyerleri için anlatıyor.
- Müşterilerinizi tanımak ve onları doğru anlamak satışın büyük bölümünü oluşturuyor. Gelin hep beraber yıllardır satış alanında en çok kullanılan tekniklerden olan Müşteri Kişilik Tipi, Analizleri ve Özel Yaklaşımları konusunu detayları ile anlatan bu kursla, potansiyelinizi artırın.
Seni Neler Bekliyor?
- Hangi müşteri tipini nasıl tanıyacağınız, onun ilgisini nasıl çekeceğiniz ve satış stratejinizi nasıl kuracağınıza dair hiçbir yerde bulamayacağınız tüyolar.
- Satışçıların satış sırasında karşılaştığı müşteri tiplerine yönelik sahada uygulanabilecek, nokta atışı satış teknikleri ve uluslararası satış stratejileri.
- Müşterileri uygun şekilde tanımlama, kategorize etme.
- Satış sırasında sorunlu müşterilere çözüm odaklı yaklaşım için uygun yöntemler.
Kurs İçeriği
Giriş
-
05:40
-
Analitik Müşterileri ve Duygusal Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
07:49 -
İnovatif Müşterileri ve Pratik Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
05:23 -
Sosyal Müşteriler ve Kararlı Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
08:21 -
Gezgin Müşterileri ve Tüketici Aktivisti Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
05:03 -
İlk Kez Alıcı Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
03:02 -
Sadık Müşterileri ve Fiyat Performans Odaklı Müşterileri Nasıl Etkileriz?
05:35 -
Tutucu Müşterileri ve Eğitim Odaklı Müşterileri Nasıl Tanırız ve Etkileriz?
05:27 -
Spesifik Müşteri Tipleri I: Hızlı Karar Vericiler ve Sadakatsiz Müşteriler
05:19 -
Bölüm Özeti
03:26 -
Müşteri Kişilik Tiplerine Göre Kriz Yönetimi
03:33 -
Müşterilerinizin Kişilik Tipine Göre Onlara Hangi Verileri Sunmalısınız?
03:55 -
Müşteri Kişilik Tiplerini İlk Etkileşimde Nasıl Tanırız?
03:51 -
Müşterileri Tanımak İçin Farklı Yaklaşım / Potansiyel Müşteri Renk Segmentasyonu
05:03 -
Veriler Üzerinden Kişisel Satış Başarını ve İstatistiklerini Artırmanın Yolları
02:24 -
Satış Teknikleri I: Kapıya Ayak Koyma, O Kadar Da Değil ve AIDA Teknikleri
07:19 -
Satış Teknikleri II: SPIN, Stone Soup, Yumuşak ve Sert Satış (Geçiş)
10:43 -
Son Söz
02:08
Yorumlar
Henüz İnceleme Yok
Bu bölümde veri yok.